ROBÒTICA
En el segon trimestre d'aquest 2n d'ESO de l'assignatura de tecnologia, el grup en el que jo anava ens va tocar fer Robòtica amb el Cesc ja que, en aquesta matèria, ens van dividir en dos grups seguint l'ordre de la llista, Al meu grup ens va tocar començar fent Electricitat amb el professor Francesc Rivera perquè anteriorment entre una persona de cada grup van fer un sorteig, que si no recordo malament van ser la Daniela, primer grup, i el Maksym, segon grup, on la Daniela va guanyar i va escollir començar amb Robòtica.
Abans de parlar de Robòtica m'agradaria fer una pinzellada sobre la meva experiència sobre Electricitat.
Aquesta part de l'assignatura l'he trobat interessant, però he de dir que els primers dies, els de buscar informació individualment, van ser una miqueta pesats ja que a vegades tenies la tentació de parlar amb el company del teu costat. Però sense tenir en compte aixó, va ser una bona experiència, i la millor part va ser la pràctica perquè vam posar a proba els nostres coneixements del que haviem aprés a classe i seguint la pauta d'un document amb les explicacions. Per cert, el meu grup erem la Noa, el Diego, el Sandro i jo.
I ara us parlaré del que toca, Robòtica:
He de dir que no ha sigut la meva passió però ha estat divertida l'experiència de competir amb els companys tan individualment com en parelles.
Proves en parelles:
Aquestes proves consistien en donar ordres al nostre robot per aconseguir el repte proposat el més aviat possible i intentar aconseguir el deu.
Però el robot no es va construir sol, el vam haver de construir nosaltres mateixos.
Si no m'equivoco vam tardar dues classes, en el meu cas una, perquè el dia que havia de fer l'examen d'Electricitat vaig estar malalt i vaig haver de fer-lo el primer dia de Robòtica.
Durant aquella classe el va construir la meva companya Noa.
La segona classe de construcció vaig deixar que ella tingués la iniciativa, perquè jo no estic gens familiarizat amb els Legos, el material que van utilitzar per construir-lo. De petit en tenia però mai jugava amb ells, i en canvi la Noa, estava molt però molt familiaritzada i ho construiva amb molta fluïdesa i velocitat.
Un cop vam acabar de montar-lo, li vam ficar de nom Traviesillo Navajitas i uns quants noms més...
L'objectiu era complir els reptes que ens proposava el Cesc el més aviat possible, utilitzant un programa que ens haviem instal·lat prèviament. Aquest programa permet escriure ordres i traspasar-les al "cervell" del robot perquè les compleixi.
A primària, a la matèria de Informàtica que donava el professor José Vicente, utilizaven una aplicació molt similar anomenada Scratch, que el que havíem de fer era donar-li ordres a una mena de gat en 2D.
Em fet un grapat de reptes. El primer era fer un simple quadrat però aquest va ser el que pitjor ens va anar. Vam treure un set i recordo que ens vam deprimir moooooooooooooltíssim 😭.
De tots els reptes que em fet, us explicaré els que més em van agradar i els que personalment considero els més relevants.
1. Sensor ultasònic:
Aquest repte consistia en instalar un nou sensor, des de la web de carpetes d'aprenentage, el sensor ultrasònic.
(A que semblen uns ulls 😜)
Us explicaré tres reptes que sense aquest sensor no els haguèssim pogut aconseguir.
- El primer repte consistia en que quan el sensor ultrasónic detectés una caixa, també construida amb les peces de Lego, s'aturés i baixés la palanca.
- El segon repte consistia en que quan els sensor ultrasónic detectés una presència desconeguda anés cap enrere per evitar xocar-s'hi.
- I l'últim que us explico, encara que n'hi ha molts més, era que fes la funció d'un sistema antirobatori de tendes que pita quan robes. L'única cosa que havia de fer era anar cap endavant però quan trobés una presència pités.
Aquest reptes estan una mica explicats per damunt, però ens ho vam passar molt bé i aquí no ens vam deprimir tant per les notes.
A part d'utilizar aquest nou sensor vam utilizar una nova ordre, El rellotge d'arena, que significa "Fins que". Sense aquesta ordre no haguèssim pogut introduir el nou sensor. Un exemple seria: Ves endavant fins que el sensor ultrasònic detecti una prèsencia, llavors ves cap enrerre.
L'últim repte que vam fer consistia en que el robot seguís les línies d'un quadrat amb el seguidor de línies però el Cesc no ens va explicar com fer-ho sinò que vam haver de buscar-ho per Google.
I l'últim repte era molt similar al que vam fer a Frozen però era una altra aplicació de programació, que vam haver d'instalar-nos-la al mòvil, i guanyava el qui completava més nivells en aquella hora de classe.
L'objectiu és donar-li ordres, com saltar o anar endavant, perquè arribes al/s quadrat/s i li posésim l'icona d'encendres i així completariem el nivell.
Aquesta és l'aplicació, anomenada Lightbot:
Abans d'acabar he de dir que ha sigut una matèria molt entretinguda i l'he gaudit molt ja que sóc una persona molt competiva, i si em proposessin fer-la una altra vegada segurament diria que si.
Comentarios
Publicar un comentario