ANEM, VENIM, MARXEM?

 QUÈ EN SÉ???


El primer dia de la classe de Socials vam començar a parlar sobre el primer tema que farem aquest curs, títulat "Anem, Venim, Marxem?".

El Cesc va començar a plantejar-nos preguntes relacionades amb l'índex d'aquest tema:

  1. Som més nois o noies?
  2. Som un païs de vells?
  3. Racista jo??
La primera pregunta que el Cesc ens va plantejar va ser que si en el món hi havia més nois o més noies. Jo ja sabia que hi ha més noies que nois, ja que quan era més petit m'ho va explicar un professor de l'escola, el Sebastià.
També ens va preguntar si podiem escollir el sexe d'un nadó, cosa que no es pot fer, perquè qui ho escolleix, per dir-ho d'alguna manera, és la natura, perquè fa que hi hagi un equilibri entre els homes i les dones del món. Fa temps vaig veure a les noticies que un científic d'origen oriental (no m'enrecordo si era japonés o xinés) feia proves amb animals per triar el sexe del futur animalet. Aquest tipus d'estudi no s'hauria de fer perquè apart de ser il·legal seria molt perillós trencar l'equilibri entre homes i dones del planeta.
El Cesc ens va explicar que abans a la Xina (i no sé si encara és fa) només podien tenir un fill, i la majoria de famílies preferia tenir un nen abans que una nena. Moltes famílies quan sabien que esperaven una nena el que feien era abortar o la donaven en adopció per poder tenir un altre fill i que fos un nen. Per aquest motiu hi han molts més homes que dones a la Xina.

Després ens va preguntar que quan passajàvem per la Rambla si veiem més persones joves o gent més gran. Sincerament mai m´havia plantejat aquesta pregunta perquè quan sorto a passejar per la Rambla vec gent de totes les edats, sense fixar-me si hi ha més joves que grans o més grans que joves. 
El Cesc li va preguntar a una companya de classe d'origen brasilenc si a Brasil veia més gent jove o més gent vella. Ella va respondre que veia més gent jove. Després una altra companya de classe va arribar a la conclusió de que com més avançat estigui el país menys fills es tenen, per això hi ha més gent jove a Brasil en comparació a Tarragona.
També ens va preguntar quants germans tenen els nostres avis per comparar amb els seus fills (els nostres pares i tiets) i els seus néts (nosaltres). 

Per acabar ens va preguntar qui es considerava un persona racista. Ningú de la classe va aixecar la mà i jo tampoc perquè no m'hi considero.
Vam parlar dels diferents motius de descrisminació com la roba, el color de pell, la religió, pel simple fet de ser una dona...
Finalment vam parlar sobre les paraules "Emigrant" i "Immigrat". Vaig buscar al diccionari les definicions per saber el seu significat. Emigrant és la persona  que deixa el propi país per anar a viure a un  altre i immigrat és la persona que vé a establir-se a un altre país que no és el propi. 


QUÈ HE APRÈS??

En aquest tema he après moltes coses noves!
He après coses sobre quanta població hi ha a Catalunya i a Tarragona, i que neixen més homes que dones. 
Fa uns anys, quan la societat era més masclista, els  homes morien Degut a que en la societat hi ha més gent gran que gent jove, he après que les empreses comercials enfoquen més els seus productes cap aquest col·lectiu, ja que com més gent ho vulgui més diners guanyaran. més aviat que les dones, ja que estaven exposats a més activitats de risc. 
També he après que en un poble polonès en els ultims 10 anys solament han nascut dones i el perquè d'aquest motiu.
He après que abans no existien mètodes anticonceptius o si hi havien, estaven mal vist per l'església. Per aquest motiu hi havia molta més població que ara, ja que ara tothom pot decidir si vol tenir fills i quan. 
Degut a que en la societat hi ha més gent gran que gent jove, he après que les empreses comercials enfoquen més els seus productes cap aquest col·lectiu, ja que com més gent ho vulgui més diners guanyaran.

  
COM HO HE APRÈS?

Ho he après estan atent a les explicacions del Cesc i a les activitats i treballs  que hem realitzat.
Vaig  saber quina és la poblacció que hi ha a Tarragona i a Catalunya i que neixen més homes que dones mirant el registre de cada comarca.
Amb l'apartat del racisme ho vaig aprendre mirant un còmic a classe on hi trobavem constantment escenes racistes i jugant a un joc de rol inspirat en el racisme de la societat d'avui en dia. En aquest joc jo era d'una família de nacionalitat africana i constantment haviem d'estar atents de si venia la policia per fugir perquè si et demanaven el passaport i vèien que la teva nacionalitat era africana et portaven a la pressó. També en el joc havies de treballar i, per exemple, si volies llogar una casa pagaves molt més que el que pagava un europeu. La meva família només vam poder llogar un pis per 600 euros ja que la policia ens buscava per haver robat 500 euros de la fàbrica de vaixells.
I per últim, en l'apartat de "Som un país de vells?" mirant a classe un anunci de galetes protagonitzat per un grup d'avis i d'àvies, vaig aprendre que la societat de Catalunya està envellida i que els productes estan enfocats cap aquest públic.
 
COM M'HAN AVALUAT??

M'han avaluat mitjançant tots el treballs que haviem de fer per a cada una de les preguntes plantejades durant aquest tema com el de "Som més nois o més noies?, el del Racisme o el de "Som un país de vells?" i amb un test que vam fer de tot el tema. També m'avaluaran amb la nota que tregui en aquest blog.
En el próxim test m'esforçaré més per millorar la nota.

Comentarios

Publicar un comentario